Jak przeżyć powrót z urlopu

~09

Powrót do pracy z urlopu bywa trudny. Przed zamianą wielkiej przygody lub słodkiego lenistwa na stare koleiny rutyny i obowiązków buntuje się nasza psychika psychika. Myślimy o tym, że następny taki wyjazd lub odpoczynek czeka nas dopiero za rok. Organizm, który zaznał pozytywnych stron urlopu, czyli wysypiania się, lepszego odżywiania, wypoczynku i ruchu musi przestawić się na bardziej wyczerpujący tryb życia. Przez pierwszych kilka dni umysł i ciało stają się odnaleźć na nowo w codzienności. Możesz im w tym pomóc. Istnieje niezawodny sposób złagodzenia szoku końca urlopu. Należy trochę poudawać, że urlop jeszcze się nie skończył.

Dobre przyzwyczajenia

Zastanów się, co sprawiało ci podczas urlopu najwięcej radości, co przynosiło robiłeś podczas błogiego relaksu i postaraj się wprowadzić to do swojej codzienności. Podczas urlopu często na krótko zmieniamy swój styl życia i odżywiania na zdrowszy. Więcej się ruszamy, wybieramy aktywności sportowe, sięgamy po posiłki, które sprzyjają takiemu aktywnemu życiu oraz po świeże, lekkie produkty. Podczas urlopu jesteśmy rozluźnieni i przygotowani na rozrywki i poznawanie innych ludzi, otwarci na świat. Często też znajdujemy czas na pasje i hobby, na które zazwyczaj nam go szkoda. Jeśli dobrze się zastanowisz, na pewno uda ci się znaleźć jakiś element wypoczynku, który nie musi znikać z twojego życia po urlopie.

 

wypoczynek 1280x848 Jak przeżyć powrót z urlopu

 

Zaplanuj kolejny urlop

Oczywiście, jeśli jesteś fanem sportów ekstremalnych albo najlepiej czujesz się, zwiedzając niezwykłe miejsca możesz mieć przed sobą trudne zadanie, ale i na to jest sposób. Zamiast walczyć z przygnębiającą myślą, że następna wyprawa dopiero za rok, znajdź właśnie teraz, zaraz po powrocie chwilę, żeby już zacząć planować wyjazd. Zaznacz terminy  w kalendarzu – zawsze można je przesunąć. Pomyśl o miejscu podróży o sposobie w jaki wykorzystasz wolny czas. Radosny nastrój, który towarzyszy takiemu planowaniu, ma konkretny wzór chemiczny w biochemii mózgu. Endorfiny i dopamina sprawiają, że planowanie jest dobroczynne dla zdrowia – obniża się ciśnienie krwi, poprawia się odporność, łatwiej zasypiamy. To prawie jak urlop!

Nie śpiesz się

Na urlopie czas zwalnia, zegarki przestają nas terroryzować, skupiamy się bardziej na chwili bieżącej. W bieganinie dnia codziennego, zwłaszcza w dużym mieście, niełatwo żyć nadal w takim rytmie, ale można łagodnie przejść z urlopowego lenistwa do zawodowej aktywności. Wystarczy, że ograniczymy zasięg pośpiechu i napięcia do działań ściśle zawodowych, a w czasie wolnym pozwolimy sobie na celebrowanie chwili: posiłków, spacerów, spotkań.

Wyloguj się

Urlop spędzony w specyficznych warunkach często wymusza wyłączenie się z życia portali społecznościowych, wymiany wiadomości ze znajomymi i śledzenia newsów na portalach informacyjnych. Nawet jednak, gdy spędzamy go pod gruszą i nawet, gdy lubimy dzielić się na bieżąco z bliskimi i znajomymi tym, co robimy, rozleniwienie często skłania nas do ograniczenia korzystania z Internetu. Warto zapamiętać tę urlopową lekcję i zastanowić się czy nie byłoby dobrze korzystać w bardziej przemyślany sposób z portali i komunikatorów.

  • Share: