Doładuj się – źródła energii na co dzień

Z biegiem lat oraz pod wpływem nieregularnego i pełnego zaniedbań trybu życia nasz naturalny system regeneracji może zacząć źle funkcjonować. Jeśli ten problem nie jest ci obcy lub jeśli po prostu chcesz poczuć przypływ większej dawki energii, przeczytaj poniższe rady.

 

jedzenie 1280x853 Doładuj się – źródła energii na co dzień

Po pierwsze, jedz

Niedużo. Jeśli jesteś zdrowy, możesz rozważyć nawet krótkie, nie przekraczające 12-16 godzin, głodówki. Ograniczenie dziennej liczby kalorii zwiększa naszą żywotność, a dodatkowo wymaga większej uwagi w dobieraniu właściwie przygotowanych posiłków. Jeśli na talerzu znajdą się głównie tzw. puste kalorie szybko poczujemy się znowu głodni. Dobrze skomponowany posiłek dostarczy wszystkich niezbędnych składników. Nie bez znaczenia jest również sposób spożywania posiłków – najadamy się do syta mniejszą ilością, gdy jemy uważnie, powoli i małym kęsami. Jeśli podejmiesz się krótkiej głodówki, której celem jest obniżenie poziomu cholesterolu i cukru we krwi, zadbaj o odpowiednią ilość warzyw i owoców krótko przed i po. Przygotowując warzywa, pamiętaj o tym, że im dłużej je przechowujesz, a już zwłaszcza im większej ilości obróbek je poddajesz w kuchni, tym mniej mają cennych składników odżywczych. Nie mówiąc już o tym, że rozgotowane na papkę nikomu nie posmakują.

 

pij wodę 1280x759 Doładuj się – źródła energii na co dzień

Po drugie, pij

Wodę. Czasowa lub długotrwała abstynencja może pozytywnie wpłynąć na twoje zdrowie, ale picie odpowiedniej ilości wody to dopiero prawdziwa energetyczna bomba! Nawadnianie się jest rytuałem, o którym często zapominamy, pijąc dopiero, gdy odczujemy wyraźne pragnienie. Tymczasem, dbając o odpowiednią podaż płynów możemy usunąć uczucie zmęczenia w ciągu dnia czy nawet zapobiec bólowi głowy pod jego koniec.

 

bieganie 1280x720 Doładuj się – źródła energii na co dzień

Po trzecie, ruszaj się

Nikogo nie trzeba już chyba przekonywać, że dawka aktywności fizycznej, zwłaszcza na świeżym powietrzu, zalecana jest w każdym wieku i o każdej porze roku. Jeśli jednak nie dbasz o przynajmniej półgodzinną, codzienną porcję, nawet forsowny trening w tygodniu nie przyniesie odpowiednich efektów. Codzienny ruch poprawia krążenie krwi i dzięki temu wspomaga dostarczanie tlenu do komórek organizmu. Dzięki niemu nie tylko zrzuca się zbędne kilogramy, ale też ładuje niezbędne akumulatory. Natomiast jeśli uprawiasz jakiś sport z większym entuzjazmem, zadbaj o właściwą regenerację.

 

sen 1280x853 Doładuj się – źródła energii na co dzień

Po czwarte, śpij

Każdy z nas ma swój własny cykl dobowy oraz najlepszą dla siebie długość snu. Bez względu na to czy możemy sobie pozwolić na precyzyjne dopasowanie trybu życia do swoich potrzeb czy nie, możemy zadbać o kilka podstawowych kwestii, które znacznie poprawią jakość naszego snu. Zadbajmy o właściwe wydzielanie melatoniny śpiąc w ciemności. Jeśli mamy taką możliwość, uregulujmy temperaturę w sypialni lub śpijmy nago – optymalna temperatura dla zdrowego snu wynosi 18 stopni Celsjusza.

 

Miłość 1280x853 Doładuj się – źródła energii na co dzień

Po czwarte, kochaj

Ludzi i świat. O dobroczynnym wpływie seksu na zdrowie napisano już całe tomy. Pobudza krążenie, dotlenia, poprawia odporność i nastrój. Nie mniejsze znaczenie od samego współżycia ma jednak również i pozytywna relacja. Dobre samopoczucie w związkach z bliskimi osobami sprawia, że jesteśmy bardziej odporni na działanie codziennego stresu, który znacząco wpływa zarówno na ogólny stan zdrowia, jak i poczucie utraty energii. Inną metodą psychicznego uzupełniania braków energetycznych jest relaks poprzez kontakt z przyrodą. Podziwianie świata, możliwość odetchnięcia świeżym powietrzem, zwłaszcza, gdy zastosujemy odpowiednie techniki oddechowe, usuwa napięcie psychiczne, odświeża umysł i wzmacnia koncentrację.

  • Share: