Prowadzenie fanpage’a na Facebooku – co musisz wiedzieć?

Tworząc fanpage na Facebooku, musisz wyraźnie zrozumieć, jaki cel chcesz osiągnąć. Możesz na przykład użyć go jako stronę promocyjną lub z jego pomocą generować subskrybentów. Dopiero po tym, jak ostatecznie zdecydujesz się na rolę strony, możesz zacząć ją tworzyć. Jednak pamiętaj, że promowanie marki w mediach społecznościowych to długi proces.

Istnieją trzy opcje rozwoju Twojej firmy na Facebook: profil osobisty, grupa, strona publiczna (fanpage). Aczkolwiek najskuteczniejszym rozwiązaniem zdecydowanie będzie Fanpage. Żeby się przekonać, zapoznaj się z tekstem poniżej.

Dlaczego nie profil osobisty?

  • Trudno jest z nim iść naprzód, ponieważ cel tego formatu jest początkowo inny;
  • Facebook nie pozwoli Tobie używać słów „kawiarnia”, „sklep” lub „magazyn” itp. w swoim imieniu lub nazwisku. Oznacza to, że dla większości firm profil osobisty będzie bezużyteczny;
  • Jeśli strona jest zablokowana, nie będzie można jej przywrócić (a wszystkie dane, kontakty i znajomi zostaną utracone), ponieważ potrzebujesz paszportu, aby „wskrzesić” swój profil.

Dlaczego nie grupa?

  • Grupa to przestrzeń komunikacji, a nie biznesu. Również warto pamiętać, że grupy na Facebooku są często nazywane „czatem dyskusyjnym z moderatorami”;
  • Grupy nie mają na celu brandingu. Logo można umieścić tylko na zdjęciu profilowym grupy;
  • Posty publikowane w grupach prawie nigdy nie są uwzględniane w kanale wiadomości subskrybentów. Jest to bolesny temat dla każdego, kto pracuje z Facebookiem;
  • W grupach nie ma danych kontaktowych ani geotagów;
  • Grupy na Facebooku nie mają statystyk ani analytics;
  • Nie możesz skonfigurować ukierunkowanych reklam dla grupy;
  • Grupa nie jest w żaden sposób indeksowana przez wyszukiwarki;
  • Grupy zazwyczaj mają długi link.

Dlaczego strona publiczna (fanpage)?

  • Strona publiczna jest stworzona do indywidualnego nadawania komunikatów w imieniu firmy. Dyskusje są ograniczone do minimum;
  • Fanpage jest odpowiedni dla firm, które mówią o sobie. A także dla celebrytów i osób planujących zbudować  markę osobistą ;
  • Fanpage ma swoją okładkę (darmowy baner reklamowy) i zdjęcie profilowe. Innymi słowy, fanpage jest idealny do brandingu;
  • Fanpage to przestrzeń publiczna. Subskrybenci przychodzą sami i mogą subskrybować bez akceptacji moderatora;
  • Fanpage’y są indeksowane przez wyszukiwarki;
  • Możesz skonfigurować geotag, aby klienci mogli się z Tobą “zameldować” – jest to dodatkowy sposób promocji;
  • Fanpage ma możliwość dostosowania bloków za pomocą danych kontaktowych i recenzji;
  • Fanpage zawiera statystyki i prywatne wiadomości;
  • Możliwe jest tworzenie ukierunkowanych reklam i prowadzenie subskrybentów do fanpage’u;
  • Krótki link.

 

Jak działa fanpage?

Nawet jeśli nie jesteś ekspertem od marketingu w mediach społecznościowych, pewnie wiesz, jak łatwo ludzie klikają przycisk „Lubię to” na Facebooku, gdy scrollują w czasie wolnym. Może to być witryna lub blog z celebrytami, marka perfum, film fabularny, sklep, kawiarnia, drużyna sportowa itp. Ostatnio bardzo zyskały na popularności krótkie żartobliwe filmiki z platformy TikTok. Na pewno zauważyłeś, jak szybko rośnie liczba „polubień” na takich stronach.

Jak to działa? Sekret polega na tym, że użytkownik daje like’a, po czym wiadomość trafia do jego konta w sieci społecznościowej, gdzie te „polubienia” znajdują jego znajomi, a od znajomych – znajomi znajomych. W wyniku tego fanpage na Facebooku zdobywa like’i nawet przez te osoby, które po raz pierwszy widzą tę markę (film, kawiarnię, organizację, firmę, produkt itp.) Co więcej, bardzo często takie osoby czują potrzebę wypróbowania danego produktu/usługi na poziomie podświadomości, mimo tego że po raz pierwszy zobaczyły ten brand. W końcu, nawet jeśli nie stają się prawdziwymi fanami marki, opowiadają o tym innym (zasada ta opiera się również na tak zwanej „reklamie wirusowej”). Wszystko sprowadza się do tego, że zwykły like jednego użytkownika jest w stanie promować markę, z grubsza rzecz biorąc, w ciągu kilku godzin.

 

Leave a Reply