Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega? Co musisz wiedzieć?

Pozycjonowanie stron internetowych lub optymalizacja stron internetowych to zestaw pewnych metod i środków, które pozwalają umieścić witrynę na pozycji lidera w wynikach wyszukiwania, a także wyprzedzić konkurencję. Większość użytkowników korzysta z systemu wyszukiwania Google, aby znaleźć odpowiedź na pytanie. Wprowadzone zapytanie jest analizowane przez wyszukiwarkę, która podaje maksymalnie zbliżone do kontekstu strony. Są jednak pewne funkcje, które pozwalają zajmować pozycje rankingowe – jest to optymalizacja witryny, zwana również SEO lub optymalizacja SEO.

 

Dlaczego Twoja firma potrzebuje optymalizacji SEO?

Jeśli w przeszłości Internet był używany głównie do wyszukiwania informacji, dziś sytuacja uległa znacznej zmianie. Ciągły wzrost liczby użytkowników Internetu, nowe technologie (komunikacja z docelowymi odbiorcami za pomocą strony internetowej, systemy płatności online, możliwość zamawiania on-line itp.) oraz wiele innych czynników zmieniły Internet w potężne narzędzie marketingowe i miejsce sprzedaży w tym samym czasie. Na przykład boom na zakupy online pokazuje, że prawidłowe stosowane technologii internetowych przynoszą stabilne zyski właścicielom witryn.

 

Pozycjonowanie stron internetowych może być skuteczne dla wszystkich firm, których potencjalni odbiorcy  szukają podobnych produktów lub usług w Internecie. Według statystyk liczba użytkowników Internetu rośnie każdego roku, dziś ponad 80 proc. Polaków korzysta z Internetu. Tylko pomyśl o tym, że dziesiątki lub nawet setki tysięcy osób codziennie poszukuje Twoich produktów i znajduje produkty konkurencji! A wszystko dlatego, że bardziej zwinni konkurenci zajęli już najlepsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Ty również możesz to zrobić, dlatego musisz rozpocząć optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek.

 

Jakie są rodzaje optymalizacji?

Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek jest zwykle podzielona na dwie kategorie: optymalizacja wewnętrzna i optymalizacja zewnętrzna. 

 

Wewnętrzna optymalizacja strony

Obejmuje pracę z rdzeniem semantycznym (zbieranie i grupowanie słów odpowiednich dla samego tekstu), praca z metatagami (tytuł, opis) oraz tworzenie treści tekstowych przydatnych dla użytkowników i zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwań w Google. Wewnętrzna optymalizacja obejmuje pracę ze strukturą strony internetowej. Celem jest uczynienie ją wygodną i intuicyjną dla użytkownika, ponieważ chaos raczej nikogo nie przyciągnie. Ważne są również linki, czynniki społeczne (działania w sieciach społecznościowych, które pokazują, jak czytelnik postrzega sam tekst: liczba polubień, repostów, wzmianek, ilu użytkowników przeczytało tekst do końca), użyteczność (czy strona jest przyjazna dla użytkowników).

 

Zewnętrzna optymalizacja strony 

Dla zewnętrznej optymalizacji niezwykle ważną rolę odgrywają linki, a mianowicie budowanie masy referencyjnej. Co nam to mówi? Strona powinna zawsze starać się mieć linki do innych zasobów, ale nie zapominaj, że same linki powinny być wysokiej jakości, powinny one zainteresować użytkownika, w przeciwnym razie, będą nieużyteczne i zbędne.

 

Optymalizacja stron internetowych ma jeszcze 2 kierunki:

 

  • Do wyszukiwania zapytań

 

Celem tego kierunku jest dotarcie do TOP wyników wyszukiwania dla dużej liczby zapytań.

 

  • Zgodnie z potrzebami użytkownika

 

Ten kierunek skupia się głównie na tym, aby tworzyć unikalne i użyteczne treści wysokiej jakości. Przy tym uwaga się skupia na opracowywaniu wygodniejszej i bardziej zrozumiałej struktury witryny dla użytkowników. Ogólnie rzecz biorąc, robi się wszystko, aby użytkownicy chcieli pozostać na stronie dłużej.

 

Leave a Reply